Klub na schůzi bránil nejdražší vstupenky v lize, fanoušci však obviňují Gazidise z neplnění slibů

19.10.2014, 14:15 – Tomáš ZrůstProfil na Twitteru / bbc.com

Vedení Arsenalu se rozhodlo v nedávných dnech reagovat na zveřejněný průzkum cen vstupenek na utkání anglických celků, kterému klub z Emirates Stadium jasně vévodí. Ačkoli tento fakt vyvolává již několik let u fanoušků vlnu nevole, klub stanovené ceny vstupenek stále brání.

Arsenal je dle zmíněného průzkumu BBC pro fotbalové fanoušky s přehledem nejvíce finančně náročný. Ačkoli se cena nejdražších vstupenek na utkání Premier League oproti minulému roku snížila o 29 liber, cenová nálepka 97 liber, tedy v přepočtu více než 3300 korun či 121 euro, za nejdražší lístek na ligové utkání je jasně nejvyšší v nejen rámci nejvyšší anglické soutěže, ale neztrácí se ani v evropském měřítku. To stejné platí i pro ceny sezónních permanentek. Jak dražší alternativa za 2 013 liber či levnější za 1 014 liber též nemají v Anglii konkurenci – jsou například dvakrát vyšší v porovnání s cenami na duely Manchesteru United či dokonce čtyřikrát dražší než pro příznivce West Bromwiche.

Tento fakt samozřejmě vyvolává vlnu nespokojenosti ze strany fanoušků „Kanonýrů“ v čele s organizací Arsenal Supporters Trust, dle které klub porušil své sliby o zredukování cen, čímž poškozuje svůj vztah s příznivci londýnského celku.

Generální ředitel Arsenalu Ivan Gazidis však zdůraznil, že nárůst cen o 1,3% od roku 2006 je způsoben především kvůli růstu platových nároků hráčů či inflací.

„Vedení nikdy nepřistupovalo k cenám vstupenek lehkomyslně. Poptávka po vstupenkách stále více převyšuje jejich nabídku. Na pozadí těchto zveřejněných čísel a cen se klub snaží o to, aby byly vstupenky stále dostupnější. Snažíme se dělat zodpovědná a rozumná rozhodnutí. Tlaku veřejnosti ale rozumíme. V reakci na něj se tak pokoušíme k problematice přistupovat citlivě a vyrovnaně. Spoléháme se především na reklamu, abychom mohli být konkurencí na námi vyžadované úrovni.“

„Náš systém vstupného, který je jeden z nejrozvinutějších, stále roste a v této sezoně jej bude užívat šedesát tisíc lidí. Pro nás tak zůstává hlavní prioritou. Vždy se také poohlížíme po iniciativách,“ řekl na obranu této problematiky padesátiletý muž, který stojí v čele klubového vedení od roku 2009.

Tato reakce však vyvolala velké zklamání u Arsenal Supporters Trust a jejího člena Tima Paytona, který byl na valné schůzi, kde bylo toto téma předmětem hojné diskuze, též přítomen.

„Gazidis zdůraznil, že zisk z reklam za poslední tři roky překročil hranici sto milionů liber, zatímco zisk z prodeje vstupenek velký nárůst příliš nezaznamenal. Ovšem co zapomněl zmínit, byl slib, který dal před třemi lety fanouškům. Slib, že za předpokladu růstu zisku z reklam klub sníží ceny vstupného. Poškozuje tak pouto věrnosti mezi klubem a jeho příznivci.“

Kromě těchto výtek přibylo i podezření, že klub plně nevyužívá své zisky, či je odmítá nabídnout Arsénu Wengerovi k investování do sestavy. „Ohledně toho, kolik peněz máme k dispozici, se objevily nepřesné analýzy. Žádné velké peněžní částky pro sebe nehromadíme. Nesnažíme se naší finanční situaci nějak výrazně zveřejňovat, situace je totiž velmi komplikovaná.“

„Výši přestupového rozpočtu se snažíme určovat rozumně. To, že část našeho rozpočtu bezdůvodně vůbec nevyužíváme, je lživá informace,“ dodal před fanoušky a akcionáři na toto téma Ivan Gazidis, který bude jistě mít velký a pravděpodobně i rozhodující vliv na to, jak moc se vyplní plán Arséna Wengera posílit v lednu svůj celek především o defenzivně laděné hráče.

Nejčtenější články

Kam pokračovat?
Reklama