Přestupovou politiku neměníme pod tlakem veřejnosti, držíme se filozofie, podotýká Gazidis

31.07.2016, 11:34 – Tomáš ZrůstProfil na Twitteru / standard.co.uk

Výkonný ředitel Arsenalu Ivan Gazidis reagoval na kritiku fanoušků, která se týkala jeho nedávných výroků o přestupové politice, se slovy, že příznivci klubu přestupovou politiku nijak neovlivní, jelikož je založena na stabilních hodnotách.

Letošní letní přestupové období z pohledu Arsenalu zatím nenaplňuje očekávání, která po nepříliš pozitivně hodnocené sezoně měli nejen fanoušci, ale i ostatní fotbalová veřejnost sledující dění v Premier League. Zdálo se, že právě rok 2016 by mohl být zlomem pro tým Arséna Wengera a spekulovalo se, že francouzský manažer plánuje přivést hned několik hráčů těch nejvyšších kvalit.

Po příchodu Granita Xhaky, Takuma Asana a Roba Holdinga ale stále spokojenost nepanuje. Již dlouhou dobu je klub pod palbou kritiky, že nedokázal přivést hráče, které skutečně potřebuje – tedy útočníka a stopera, kteří by dokázali ihned zasáhnout do základní sestavy a zvýšit věhlas týmu.

Ačkoli se zdá, že Wenger se po posílení obou pozic stále poohlíží, a to zvláště poté, co na několik měsíců vypadl ze hry Per Mertesacker, výkonný ředitel klubu Ivan Gazidis v posledních dvou týdnech výrazně krotí nadšení příznivců, kteří stále doufají ve velké utrácení a příchod slavných jmen. Poté, co označil přestupovou politiku Arsenalu za více disciplinovanou a opatrnější, dále mnoho fanoušků zklamal i prohlášením, že klub nebude přeplácet své rivaly a konkurovat jim na přestupovém trhu.

Není divu, že tyto komentáře vyvolaly vlnu nevole směrem k vedení severolondýnského celku i samotnému Gazidisovi, a byl tak na zmíněné vytvořen tlak. Ovšem i nyní se zdá, že řecký funkcionář ze své pozice a přesvědčení ustoupit nehodlá.

„Nepodepisujeme hráče na základě tlaku veřejnost. Přivádíme do týmu hráče, o kterých jsme přesvědčeni, že pomohou vývoji našeho klubu. V tomto jsme a musíme být disciplinovaní. Nemáme takové finanční zdroje jako jiné kluby,“ podotkl na zmíněné reakce jednapadesátiletý muž.

Kdybychom na trhu konkurovali pouze na základě přeplácení ostatních, nepovažoval bych to za úspěšnou strategii. Náš přístup musí být kontrolovaný ve víře v naše hodnoty, zdroje a jistotě, že se rozhodujeme chytře. A toto transferové okno chceme všemu dostát. Samozřejmě obohatíme tým o hráče, o kterých si náš manažer myslí, že budou prospěšní. Na trhu jsme aktivní, stejně jako ostatní. Pokud však daný krok nebude znamenat posílení hodnot, neučiníme ho.“

Gazidis je tak přesvědčen, že všechny kroky učiněné v posledních letech byly z jen a jen prospěšné a výrazně zvýšily kvalitu kádru. „To je důvod, proč se naše sestava za poslední roky tak vyvinula a je silnější, než před pěti lety. Jsem přesvědčen, že kdokoli, kdo skutečně sledoval změny v týmu, odhalí plně naši filozofii a přístup, který nám dovoluje bojovat o vítězství v Premier League. Tento směr považujeme za velmi nadějný.“

Co je dle jeho názoru pro klub jako Arsenal klíčové, je vyváženost v utrácení a výchově vlastních kvalitních fotbalistů, čímž se severolondnský klub již dlouhé roky vyznačuje. Dávat šanci nadějným hráčům je tak něco, co mohli příznivci Arsenalu sledovat v minulosti a je jisté, že toho budeme svědky i v budoucnu. Aktuálně se toto týká například pozic útočníka a středního obránce, což při absenci Oliviera Girouda či Pera Mertesackera otevírá příležitost pro Chubu Akpoma či Krystiana Bielika.

„Za poslední tři a čtyři roky jsme byli velmi selektivní, co se hráčů, které chceme přivést, a dělání kompromisů týká. To mělo za výsledek vývoj našich mladších fotbalistů. Fantastické talenty jako Hector Bellerín, Francis Coquelin nebo Alex Iwobi se dokázali dostat do prvního týmu a i nyní je několik dalších, kterým silně důvěřujeme. Důsledkem ale bylo i velké utrácení za hráče, o kterých si myslíme, že nás tým hodně obohatili, jako Mesut Özil, Alexis Sánchez nebo Granit Xhaka,“ dodal ve svém dalším rozhovoru týkajícího se transferové politiky Gazidis.

Profily souvisejících hráčů:

Nejčtenější články

Kam pokračovat?
Reklama